Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2009

ΑΘΗΝΑ - ΚΟΡΙΝΘΟΣ - ΠΑΤΡΑ

Άν αληθεύει η πρόσφατη πληροφορία ότι τελικά μόνον τα 20 από τα 120 χιλιόμετρα του υπο κατασκευήν (επί τέλους!) αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου-Πατρών θα είναι με 3 λωρίδες+ΛΕΑ ανά κατεύθυνση ενώ τα υπόλοιπα 100 χιλιόμετρα θα είναι …μίζερα δηλαδή με τις ανεπαρκείς 2 λωρίδες+ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, τότε δυστυχώς διαπράττεται ένα μεγάλο λάθος πρόβλεψης των μελλοντικών κυκλοφοριακών αναγκών του εν προκειμένω οδικού άξονα. Ελπίζω τουλάχιστον ότι οι σήραγγες θα διαθέτουν εξ αρχής 3 λωρίδες+ΛΕΑ ώστε να μην χρειαστεί, σε όχι και τόσο μακρινό μέλλον, να …φαρδύνουν, με ό, τι αυτό θα συνεπάγεται για την διατάραξη της κυκλοφορίας.
Η ίδια «μιζέρια» και στην μελλοντική σιδηροδρομική σύνδεση Αθηνών-Πατρών. Σχεδόν θριαμβολογικά αναγγέλλεται ότι η διαδρομή το..... 2015 θα καλύπτεται σε 1 ώρα και 55' και ότι (δήθεν) εισερχόμεθα στην λέσχη των ανεπτυγμένων σιδηροδρομικώς κρατών, την στιγμή που Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία κλπ. επιτυγχάνουν μέσες ταχύτητες μεγαλύτερες των 200 χλμ/ώρα και όχι τα δικά μας 100 χλμ/ώρα (περίπτωση Αθηνών-Πατρών). Για να είμαι αντικειμενικός, μπορεί το κόστος ενός γαλλικού TGV ή ενός ισπανικού AVE ή ακόμη ενός ιταλικού FRECCIAROSSA(Τραίνων Υψηλής Ταχύτητας) να είναι μεγάλο αλλά θα άξιζε τον κόπο προκειμένου να ξεφύγουμε, έστω σε μερικά πράγματα, από την μόνιμη θέση του θλιβερού ουραγού της Ευρώπης.Μια μέση σιδηροδρομική ταχύτητα ευρωπαϊκού επιπέδου σίγουρα θα απέτρεπε τον κάτοχο ΙΧ από το να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του αφού με το τραίνο θα ταξείδευε γρηγορότερα και μάλιστα ασφαλέστερα ακόμη και σε σύγκριση με τον οπωσδήποτε ασφαλή κλειστό αυτοκινητόδρομο, όπως αυτός σε λίγα χρόνια θα διαμορφωθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου